Årets hälsodag med Sofia Åhman!

sofia_ahman_pressbild-av-tomas

Välkommen till en härlig söndag i hälsans tecken!

Musik, inspiration, meditation, glädje och rörelse… Möt och träna med Sofia Åhman!

Sofia Åhman från Umeå har blivit hela Sveriges hälsoprofil. Under pandemin fick hon stillasittande svenskar att hålla igång med sina inspirerande träningspass i SVT varje dag – och vi är många som har Soifa att tacka för att vi inte säckade ihop helt! Idag har Sofias pass blivit en skön vana för fler och fler av oss.

Nu har du chansen att höra Sofia berätta om sin egen hälsoresa – hur blev hon vår stora hälsoprofil? Hur tänker hon kring sin egen hälsa – och vad är det allra viktigaste för att få oss att må bra? Annika Jankell gör en personlig och spännnade intervju med Sofia.

Sjävklart bjuds vi också på ett lättare träningspass med Sofias favoritövningar.

Dessutom blir det härlig sång av Gladys del Pilar och hennes kör, och vår wellnessprofil Annette Lefterow vägleder oss till en stilla guidad meditation.

Efteråt finns möjlighet att köpa Sofias senaste bok till specialpris.

Men dagen är inte slut!

Vi avslutar med 1,6 & 2,6 miljonerklubbens traditionella hälsopromenad på Djurgården. Hela startavgiften går till föreningens 90-konto där vi samlar in pengar till forskningen på kvinnors hälsa, framför allt hjärtat. 2021 delade vi ut över en halv miljon kronor.

Plats: Oscarskyrkan, Narvavägen 6

Tid: 18 september 12.30

Pris: 150 kr (icke-medlemmar 200 kr).

Pengarna går till vår insamlingsstiftelse Kvinnor & Hälsa, till förmån för forskning på hjärtat. Så genom att delta stödjer du kvinnohjärtat!

Evenemanget sker i samarbete med Oscars församling och Loka bjuder på vatten under dagen.

Samtliga deltagare är stolta ambassadörer för 1,6 & 2,6 miljonerklubben!

Läs mer här

Vill du delta eller intervjua någon av de inblandade, hör av er till Anna Liljeberg@1.6miljonerklubben.com