Julklappsinsamling för utsatta barn!

Andreas T Olsson

20 december är det dags för 1,6miljonerklubbens traditionella julkonsert, i år i samarbete med Matteus församling.

Ett fantastiskt artistuppbåd har samlats för att ge alla en underbar start på julen och samtidigt samla in pengar till forskningen på kvinnors hälsa. Vi samlar också in julklappar till utsatta kvinnor och barn med hjälp av Frälsningsarmén.

I år fyller 1,6miljonerklubben 25 år och det firar föreningen bland annat med en extra storslagen  julkonsert i Matteus vackra kyrka.

På programmet finns skådespelaren Andreas T Olsson, artisterna Shirley Clamp och Nanne Grönwall, samt operasångarna Charlotta Huldt och Anyelin Diaz Oviedo. Dessutom kan vi lyssna till vacker körmusik. Andreas T Olsson kommer att läsa högt ur den klassiska julberättelsen “Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton”. Vad kan då passa bättre än att alla tillsammans bidrar till att ge fler barn och deras mammor en extra fin jul!  I samarbete med Frälsningsarmén samlar vi därför in klappar till utsatta barn och mammor. Hela publiken uppmanas att ta med klappar enligt Frälsningsarméns önskemål.

Genom att komma på konserten stödjer alla både föreningens och Frälsningsarméns arbete och får en minnesvärd start på  julen!

Tid: Onsdag 20 december.

Kyrkan öppnar 17.30, konserten startar 18.30.  Kaffe och lussebullar på församlingsgården från 17.30 (dörrarna öppnas 17.00) OBS adress Västmannagatan 92.

Insläpp i kyrkan 20 minuter före konserten.

Läs mer och boka plats på www.1.6miljonerklubben.com

Här är hela programmet: